Facebook oglašavanje
U današnje vreme korišćenje društvenih mreža, a samim time i oglašavanje na njima, postaje sve rasprostranjenije. Na Facebook mrežu prvo su se priključili mladi, ali vremenom se na njoj pojavljuje sve veći broj ljudi različitih profila i starosti. Kako su društvene mreže ušle u naše privatne živote – tako su ušle i u poslovne i time postale neizostavan deo velikog broja poslovanja.
Facebook – najpopularnija društvena mreža na svetu
Malo statistike…
Facebook, kao najpopularnija i najprofitabilnija društvena mreža na svetu, ima oko 2 milijarde aktivnih korisnika na mesečnom nivou. Čak 85% tih korisnika pristupa svom profilu i preko mobilnog telefona. Sa 30% korisnika između 25 i 34 godina Facebook je društvena mreža uglavnom koncentrisana ka mladima, ali se beleži sve veći rast prisutnosti drugih starosnih doba.
Kada je u pitanju Srbija, Facebook ima oko 3,6 miliona korisnika. Svakodnevno se na ovu mrežu loguje više od 60% korisnika, a nedeljno više od 80%. U protekloj godini prvi put se desilo da Facebook-u ljudi više pristupaju preko mobilnog telefona nego preko drugih uređaja. U Srbiji je taj odnos sličan – po poslednjim podacima oko 60% korisnika češće pristupa nalogu sa mobilnog telefona nego sa laptop-a ili desktop računara.
U proseku, u Srbiji, svaka druga osoba ima otvoren Facebook nalog, a u urbanim okruženjima taj procenat raste i do 75%.
Advertising & Community Management
Osim što je postala deo poslovanja, Facebook stranica vaše firme često je i prvi kontakt potencijalnog korisnika vaše usluge ili kupca vašeg brenda. U ovo vreme velike konkurencije i brzog protoka informacija taj prvi utisak izuzetno je važan, što znači da stranica mora biti reprezentativna.
Kompanije u Srbiji velikom većinom imaju svoj zvanični Facebook Page, ali se i pored toga korisnicima predstavljaju i kroz plaćene (sponzorisane) načine. Po toj podeli smo i mi razdvojili naše usluge vezane za Facebook oglašavanje: Facebook oglasi (Facebook Ads) i vođenje Facebook stranica (Community Management).