Google Remarketing

Google Remarketing

Šta mislite koliko korisnika nije iskoristilo vašu uslugu ili kupilo proizvod samo zato što su zaboravili na kom su ga veb sajtu videli? Odgovor je jednostavan – veliki broj. Nemojte dozvoliti da se dešavaju ovakve situacije i reagujte na proaktivan način tako što ćete ih dodatnim oglasima podsetiti gde su našli baš ono što im je u datom trenutku bilo potrebno.

Pojam Remarketing sve češće se s razlogom čuje na polju internet oglašavanja. Remarketing (ponekad nazivan i Retargeting) može se definisati kao strategija ponovnog prikazivanja oglasa kroz različite platforme, i to ljudima koji su već imali interakciju sa vašim veb sajtom, Facebook stranicom, Newsletter-om... Ova metoda targetiranja se pokazala veoma efikasnom i u AdWords platformi.

Remarketing opcija se može koristiti za sve oblike AdWords kampanja, tj. za Search, Display, Mobile, Video i DSA kampanje.

Remarketing proces počinje postavljanjem piksela (koda) na sajt ili stranicu koju smo izabrali kao ključnu, i čije posetioce (ili posetioce koji izvrše određenu akciju na stranici) ćemo stavljati na Remarketing listu. Kada, posle određenog perioda, shvatimo da imamo dovoljan broj ljudi u bazi, sledi odabiranje tipa kampanje koja će se koristiti. Koji god tip kampanje da se izabere, cilj je isti – prikazati oglas ljudima za koje znamo da su već imali interakciju sa veb sajtom.

Za remarketing, dakle, mogu biti izabrane razne akcije koje su posetioci izvršili na nekom našem medijumu. Od obične posete početne stranice, preko posete specifičnih stranica konkretnih proizvoda ili usluga, pa sve do konkretnih porudžbina ili rezervacija. Na osnovu odabira akcije pravi se i strategija nastupa, pa tako ukoliko je želja podizanje prepoznatljivosti brenda, oglas se može plasirati svim posetiocima sajta. Ukoliko želite da targetirate posetioce koji su bili na stranicama konkretnih proizvoda, može nastupiti sa oglasima proizvoda iz slične ili iste kategorije. Praksa je pokazala da je najbolja taktika targetiranje posetilaca koji su izvršili konkretnu akciju (kupovinu), i ponovno plasiranje npr. dodatne opreme za proizvod koji su kupili.

U najbitnije efekte koje treba da postignu Remarketing oglasi ubrajaju se:

  • Povećanje svesti o brendu
  • Povećanje prihoda veb sajta
  • Prikupljanje novih kupaca
  • Povećanje angažovanosti posetilaca na sajtu

Naravno, svaka metoda, koliko god bila inovativna – ima svoje prednosti i mane. Najveća mana Remarketing kampanja je ta što, ukoliko se ne koriste umereno, mogu izazvati suprotan efekat od željenog. Kada posetioci vide da ih jedan oglas duži vremenski period „prati“ kroz razne veb sajtove i platforme, mogu steći neprijatan ustisak „proganjanja“. Tako umesto efekta ponovne posete veb sajta ili kupovine proizvoda, posetioci koji su na spisku za Remarketing taj oglas vide kao iritantan. Zbog tih neželjenih efekata treba biti oprezan pri korišćenju Remarketinga i ograničiti broj prikaza ili vremenski period kampanje.

Dinamički remarketing

Znate onaj baner sa najnovijim modelom Asics Gel Lyte patika koji vas proganja danima na svakoj stranici koju posetite? I po prvi put to je nešto što vas zaista i interesuje. Verovatno ste u poslednjih 6 meseci izvršili kupovinu Asics Gel Lyte patika u sličnom cenovnom rangu?

Dinamički remarketing prebacuje tradicionalni marketing na kompletno novi i napredniji nivo sa oglasima automatski prilagođenim proizvodima i njihovim specifikacijama na osnovu modela koji ste gledali, pokazali interesovanje ili možda kupili.

Reč je o dosta naprednijem remarketingu koji donosi čak dvostruko veću stopu konverzije i sa dvostruko manjom cenom. A kao jedna od velikih prednosti jeste što će vas ovakav vid oglašavanja definitivno izdvojiti iz mora nedovoljno relevantnih oglasa, a konkurencija će zasigurno ostati da kaska za vama.